Pre-Jul

Jo, det har ju varit det i över en månad nu, ”snart jul”. Tur att jag älskar julen för i och med jobb har jag senaste veckorna gjort både juldekorationer och julgodis och jag gillar att det känns som att jag verkligen utnyttjar Pre-jul fullt ut.  För att hålla julkänslan dricks det glögg och äts pepparkakor men en annan viktig sak är förstås julmusiken som snurrar flera timmar om dagen!  Jag har för övrigt hittat en helt fantastisk låt. Nämligen:

I want a hippopotamus for Christmas med Gayla Peevey.  Här är—-> videon 

Roligast är nog dansen när hon gått ner för trappan (och det faktum att jag får Nellie-i-Lilla huset på prärien-vibbar…….)

Om man vill ha en liten mer seriös jullåt så är Christmastime med The Smashing Pumpkins himla fin.

Nu är det ledig helg och jag tänker hinna med både  fika med en vän och diverse julklappspyssel, har inte hunnit med mitt eget så mycket på sista tiden men det kommer nog dyka upp ett och annat pyssel här också hoppas jag. ha en finfin Lördag!

 

 
Kommentera

