Semestern

Har varit både lång och kort samtidigt, hann med en del i värmelandet. Jag ska ju bli moster om någon missat detta! så det blev bla uppvaktning av storasyster och svåger med babyshower då jag, lillasyster och mor, tex höll på med det här: (tyvärr har jag bara mobilbilder)rullade över 100 blöjor… Såhär i efterhand tror jag dock att vi rullade åt fel håll då den blev lite skev men vad gjorde det? Stack in en massa små små kläder, snuttetrasor och annat smått och gott. På toppen blåste vi upp vattenballonger och jag gjorde ett par små pappersskor, sen slog vi in härligheten i cellofan och begav oss iväg till syster där far hade fullt upp med att hålla dom båda inomhus.  Det blev precis sådär som man vill att en överraskning ska bli.  Och eftersom hon är nästan sjukligt förtjust i ugglor bakade mor en ätbar tårta också som jag dekorerade med en marsipanuggla. Mycket god och tjusig faktiskt. Ett babynest hann jag också med att syTyget som blev över fick bli en molnens kuddeJa det var det! Förutom babyshower fick jag en fin och solig vårvecka med födelsedagskalas, en massa utflykter och vänhäng! Härligt.

Kommentera

