Goddag onsdag

Har varit segt nu i några dar, eller kanske veckor? Hatar den här tiden på året då allt är grått och trist. Inga färger alls när jag trycker ansiktet mot rutan och intalar mig själv om att man inte alls behöver så särskilt mycket frisk luft. Att jag nog kan vara inne och rita glada bilder med raggsockor på och kaffet bredvid.

Just nu håller jag på med en beställning på sagokort, såna där små bilder som man drar en och en eller flera på en gång och hittar på en saga om vad som utspelas baserat på motiven. Har gjort en sisådär 25 stycken nu, 9 kvadratcentimeters kort och känner mig ganska klar. Ska göra dom i två uppsättningar (än så länge) och sen laminera dom så att de blir snor- och vik- och kletsäkra för små barnfingrar. Morgonen har jag ägnat åt att scanna in allihop och försökt att få dom att se någorlunda bra ut i färgerna för imorgon åker jag till far och snyltar på hans skrivare.

 

Kommentera

