December

Glad december! Ojoj nu var det ett tag sen. Skyller på jobb. Helt slut. Det är alltid så den här tiden och är det någon gång kontorsarbete lockar överhuvudtaget så är det väl just nu, fast det är lite dubbelt det där, för samtidigt älskar jag allt ståhej i juletider med massor av allt. Massor blir det. Har grejat och pysslat en hel del men mycket av det är juleklappar och därför inte uppvisningsbara (mitt nya ord) just nu. Ändå känns den här decembern, det här året bättre än innan. Oftast brukar det vara osäkert på jobb, på hur det ska bli, diverse skolors arbetsprover som släpps och ger allmänt illamående ända till mars och det där nya, bättre året som väntar. För första gången har jag ingen panik över hur det kommer att bli. Jobbet fortsätter och kanske minns ni inlägget om Leksandsresan då jag var på intervju till en distansutbildning?  Jag kom in! och börjar där i januari. Skönt att veta vad som väntar. Dock har jag inte släppt den andra drömmen, men den får lov att flytta på sig och vänta tills jag känner att det är dags att ta tag i den. Just nu känns det bara så väldigt bra att veta att något fortsätter och börjar i januari istället för att allt tar slut eller kan ta slut som tidigare år.Det snöade ett tunt litet lager igår och så passade på att fota lillputthuset. Snön försvann på några timmar men kommer nog snart igen…

på återseende

Kommentera

