veckorapport

Så sprang en vecka förbi medan en ny redan har börjat, Förra veckan började med en dagsutflykt till leksand där jag hade ett uppdrag. Jag var uppe i ottan och blev nervös på förseningar, strömlöst tåg och urspårningen som gjorde att jag blev fast i Borlänge ett tag, där jag för övrigt fick betala ett toalettbesök med sms. Modernt sades det. Lite väl, tyckte jag.Åker ju tåg lite nu och då men har aldrig åkt den här sträckan och från Borlänge satt jag förundrad och tittade ut. Ser ni något speciellt?Fem minuter senare är den här bilden tagen. ALLA har röda hus med vita knutar. Var helt fascinerad av detta och fick in det i varje samtal under resten av dagen. Väl framme i Leksands centrum var det mest gula och vita men runtom var det fullt av små byar med röda hus. Det blev en lång dag men som tur var träffade jag en bekants bekant som jag fick sällskap av, även en bit in på tågresan tillbaka. Helt okej dag.

Väl i Stockholmskaoset igen gick veckan snabbt, jobb och jobb och en väldigt massa pyssel, bla har filtbitarna blivit en girlang, leran blivit till fåglar och plast till smycken… har varit dålig på att fota bara (dvs batterierna måste laddas men jag glömmer bort att göra det varje gång) så ska fixa det i sinom tid.

På återseende

Kommentera

