Skepp å hoj

Sjösjuk idag, tror jag. Åker sällan båt men det är lite som åksjuka med bil fast åt höger och vänster också, alltså inte bara rakt fram och det borde väl vara typ sjösjuka? Klev upp för över en timma sen men idag var det extremt jobbigt att gå upp, har sovit alldeles för lite, därav sjösjuk, men ska upp sjukligt tidigt imorgon för en utflykt så försöker förbereda för det. Förhoppningsvis är jag trött tidigt idag. På grund av utflykten missar jag fin väns utställning och mår dåligt över det. Hade så gärna vilja vara där. Åka dit och överraska med en blomma, ge kram och titta på allt jag ännu inte sett. För någon timma, några, helst en dag. Befinner mig alltid på ett avstånd som gör det omöjligt att vara spontan, alltid för långt bort. Dessutom händer alltid hundra saker på samma gång. Det kan vara tyst i veckor sen blir det en smet av allt möjligt som ska göras av allt som händer.

Idag är det inte så mycket att beta av dock. Björnstammen och kaffe i kanske en timme till. Sen ska jag ta tag.           

Guldgänget fikar barfota på en kulle i annanstans.

Kommentera

