Ritning

Det blir mycket ritning nu, på alla lediga timmar jag skrapar ihop. Nu har jag dock tre dagar av långa pass men så fort det blir helg ska jag sätta mig igen. Det är så skönt att vara inne i en tecknarperiod för det var ett tag sen men jobbigt att bli avbruten och egentligen skulle jag bara vilja ta semester från livet i sisådär en månad eller tre och sitta ensam i ett torp någonstans och ha det knäpptyst runtomkring. Bara pausa allt som ska, bör och måste göras. Pausa alla människor, pausa tunnelbanetjattret, köpcentrumtjattret, radiotjattret, mobiltjattret, datatjattret och slå av tankar på allt annat som egentligen är jätteväsentligt och viktigt och noga och bara ha det tyst. Jättetyst.

 

Kommentera

