Heather Nevay

 

På Affordable Art Fair mässan där både svenska och internationella gallerister visar konstnärers verk och där även K ställde ut 2012, fanns en salig blandning av skulpturer, målningar och foton etc. Då jag var i värmelandet detta året blev det inget besök men från förra året hittade jag en intressant konstnär, Heather Nevay som jag kom att tänka på häromdagen och var tvungen att leta upp igen för att se om hon gjort nått nytt. Jag tycker hennes målningar påminner lite om Mark Rydén som jag visat några av här förut fast lite mer svävande spretigt kanske. Jag gillar det hursomhelst och såg nu att det finns en bok med hennes målningar att köpa, den vore fin att ha.

Samtliga bilder är lånade från hennes hemsida —> http://www.heathernevay.net/

Kommentera

