Hej

Nu har jag varit tillbaka i Stockholmet nästan en vecka, men som de flesta gånger som jag åker och kommer tillbaka eller överhuvudtaget har semester så blir jag sjuk. En kavalkad av hostande, snorande och feber som känns varken som att det går över eller blir värre. Jag har jobbat ändå så det kanske är därför det varken går fram eller tillbaka. Idag är jag hemma hursomhelst och har sovit i tolv timmar. Tänkte boosta upp mig med diverse te och citron, en å annan film och förmodligen sova ännu mer.

H u r s o m h e l s t

Veckan i hemmaborta har varit bra, med årlig höstmarknad och trevliga stunder med vännor och till och med en karusell. Träffat släkten och pratat, pratat och pratat. Pratar nog aldrig så mycket som när jag är där. Känner att jag vill tillbaka men på samma gång som att jag inte riktigt är klar här. Det är så svårt att veta hur man ska göra och framförallt vad när dagarna springer fram och jobbet tar upp den mesta av tiden så att jag inte hinner tänka färdigt. Jag har alltid vetat vad jag vill göra, problemet är att jag måste få chansen att göra det och när det skjuts upp år efter år kommer tvivlet och kanske är det för lätt att ta en annan väg på slentrian. För att det är bekvämt. Så. Vi får se. Hur det blir. Hösten känns alltid lite sorglig då allt nytt ska börja, nya jobb nya skolor och en slags fortsättning som inte kommer. Just nu är det ,håll ihop och vänta på våren.

Det har stått still lite i pysselverkstaden så tänkte visa en födelsedagspresent jag gjorde för någon månad sen. Mobilkamera är ingen höjdare men hann inte med. En porslinskål till en kattälskare, målad med glas/porslinspennor som sen ska härdas i ugn för att den skall kunna diskas.  Var väldans självsäker till en början och tänkte att det här är nog inte så svårt men schesus, det var nästan omöjligt att få linjerna raka trots att skålen inte alls var särskilt böjd, som att rita på en whiteboard vilket för övrigt måste vara totalt omöjligt om man är västerhänt. Så här blev resultatet iaf. Blev 3 kattpar runt om. Prickarna var enklast att måla så om det blir ett nästa projekt får det nog bli prickmönster på platt kakfat till ett annat födelsedagsbarn kanske.

 

Kommentera

