Mössan på

För nu är det höst, kan man väl säga att det är nu va? Höstjackor som blandas med flipflops. Intersportstrumpor under jeansben som blandas med linnen.

Har vant mig lite (fast inte alls) vid att åka åt andra hållet, in till smeten varje dag men jisses, vilken skillnad det kan vara på att åka hit eller dit. I rusningen efter fyra, då jag annars inte brukar befinna mig på t-centralen möts man bla av en doft som är helt otrolig. Det är lukten av många människor på samma plats, under samma tak. Det är lukten av svettvarma, stressade människor, lukten man kan hitta i ett publikhav. DEN lukten.

Det är den där lukten tillsammans med springet, pratandet, skrikandet, bråkandet när jag är som mest trött  på dagen som gör att jag går in och köper en kaffe på vägen till tunnelbanan, som jag sedan dricker,  gåendes i slowmotion med blicken fäst i någon slags horisont som indiskas fönsterkarm, som hudcenters dörrpost, som Åhlens tak.

Liksom laddar upp inför The Lukt.

Kommentera

