Lite såhär känner jag mig

just nu. För det är sällan mittemellan här hos mig. Som om jag är instängd i ett paint-program  med illa tecknade bilder, som om jag fastnat i en bakfylla och inte har tillgång till vätska, som om kroppen ska gå av om jag ökar takten när jag går, som om ljudnivåer måste vara låga för annars kanske något spricker. Lite så känner jag mig just nu. Stressigt på jobbet, stressigt hos mig, det ska göras, det där ska göras, det där också och sen det där och glöm inte det och sen är det detta. Känns som att helgen försvann i en blinkning och som om jag inte suttit på flera dagar. Vaknade dessutom av det härliga ljudet av en svets och en såg i en obehaglig blandning, slänger bittersura miner ut genom väggen och hoppas att dom känner det i ryggen.

men..

Imorgon kommer syster och svåger! Då hoppas jag att det känns lite mer såhärhursomhelst ska det bli MYCKET trevligt med värmlandsbesök, minisemester (4 dar!) och utflykter. Nu ska jag dricka ljummet kaffe, lyssna till sågen, svarven, svetsen, borren eller vad det nu är och försöka göra mig klar så fort som möjligt (stress) så jag hinner (stress) kika på ett par skor innan  jobbet (stress) och köpa någon slags lunch (laktosfri) (stress).

På återseende

Kommentera

