Ny vecka

Pyttelillarna har flyttat in. lilleputtarHelgen sprang förbi och jag har inte suttit ner många minuter. Helahelaheela tiden måste jag ha något att göra så lördagen började med Ikea som förväntat, märkligt nog blev det ingen finskjuts dit, ingen anmälde sig som frivillig att skjutsa dit en lördag, en lönehelg med kvävande värme. Eftersom K jobbade så jag tog en ensamtur med cykeln, tåget och bussen. (det är inte riktigt så långt som det låter dock) Efter exakt 1h 35min senare var jag på bussen på väg därifrån. M y c k e t nöjd med min organiserade gåsnabbt-plockai-betala-plan för det var vidrigt mycket folk. Kom hem och fick gå tillbaka till stationen eftersom jag glömt cykeln, kom hem igen, städade och fixade i ordning med nya inköp och sydde kuddfodral med nya tyger, himla fint. Kvällen avslutades med gamla Lost-avsnitt med dålig upplösning. Gårdagen ägnades åt lite allt möjligt. Bakade bla enorma mandelmassabullar som ska bjudas på till jobbet eftersom jag jobbar sista dan på onsdag. Efter det bär det av mot samma arbete fast mitt i citysmeten. Punkt och på återseende.

Kommentera

