Talet växer fram med kaffet

för vissa morgnar är hemska. Nu har jag haft fyra i rad när jag vaknar efter ungefär fem snoozningar (observera att jag inte minns att klockan ens ringt) och kliver upp med en ytterst förvirrad och en slags krampaktig kroppskontroll, då huvudet känns tyngre än resten av kroppen, som en illa dragen bakfylla, jag blinkar i slowmotion och kan inte formulera en hel mening utan att sluddra förrän jag suttit stilla i ungefär en halvtimme och druckit en kopp kaffe. Jag tror kanske att det kan vara så att jag sover fortfarande. Om K också är vaken och hemma och pratar med med mig under den här första halvtimmen förvränger jag liksom ansiktet i en grimas och viskar hest -öh? va? ö h h..ge mig några minuter bara…

Det värsta som kan hända under den här tiden av extrem svaghet är att någon ringer. Någon som i något viktigt, som jobbet, som myndighetsperson eller vem det nu kan vara, så att jag tvingas upp ur detta tillstånd. Måste anstränga mig för att lyssna för att förstå för att svara. hua.  Nog om det.

Helgen har varit bra och ledig men kort. Igår fixade vi bla till utemöblerna, lagade där det behövdes och spikade där det kunde vara bra, de fick stå ute i vintras och det har gjort att från att ha varit nya, fina till att se ut och bete sig som om de vore tio år gamla, men nu är de redo för att grundmålas och målas vita såsom bordet vi gjorde klart för någon vecka sen.  Tror det blir finfint tillslut, måste bara sätta igång så fort som möjligt med målandet så det hinner bli klart för användning innan sommaren och alla lediga dagar tar slut.

Kaffebokstäver-teckning A3, gjord i promarker och tusch.

Kommentera

