Påsken

kom snabbt och jag hann inte riktigt med. Rummet blev klart precis innan så det var mycket städande och fixande, tur då att jag fick påskpaket från mor med små kycklingar man kan sätta lite här och där..en dålig bild på det enda påskbrevet jag ritade till bestis, i år blev det annars inga kort och inga brev, och ingen har dött för det. Några ägg gjorde jag för ett tag sen mycket väl planerat av mig..Något alternativt i såsom fikonmarmelad eller surdeg bjöd jag inte på, det fick bli klassiskt plockgodis, något som visade sig gå hem minst lika bra…
Påskaftonen till ära ägnade jag förutom åt att spika ihop bokhyllan och frenetiskt placera alla böcker i färgordning (eh…ja) åt att putsa symaskinen…och sydde kuddar i virrvarrigt tyg som jag hittade på Stoff och Stil som är en helt fantastisk tygbutik med hurmycketsomhelst och massaolikatyger-butik samtidigt som jag tittade på Emil i Lönneberga. (effektivisera och utnyttja tiden, kallar jag det för)samt började på vad jag insåg var ett evighetsprojekt. pennfodral till mina kära promarkers som annars får ligga hullerombuller i en låda. Dagen avslutades med middag och hutlösa sockerintag i form av diverse påskgodis. Besparar er bild på maten. (och på sockerintaget)

Kommentera

