Di långe fredagen…

Jahapp, så blev det långfredag. Har varit ledig ett par dar och bara gjort sånt som känns bra, träffat en och två vännor, sagt hej då till den ena som ska flytta norrut över sommaren men håller fast vid mitt hopp att hon efter den, raskt kommer tillbaka igen.  Skickat ut en intresseanmälan till en annan butik i förhoppning om att få mera tider. Handlat skruvar som jag inte hade någon aning om fanns, till rullgardinen (just nu har vi en vikarierande sopsäck för det jobbet), köpt blomster till sovrummet som så smått börjar kännas som vårt eget nu. ”Bara” byrå, matta, gardiner, kuddar, tavlor och kanske en fåtölj som fattas.

Byrån har jag storslagna planer för. En ganska hög vill jag ha, att måla vit ev grå och sedan tapetsera lådorna med finfina tapeter jag redan hittat prover på och så nya fina knoppar på det!

I sinom tid. I sinom tid.  Idag ska vi gå på låna borrjakt hos grannarna men först blir det att bjuda första nattgästen som fått sova i  nästan eget rum på morgonkaffe!

 

Kommentera

