Julen

tog över och jag tröttnade. Det kanske blir så när den funnits liksom närvarande sedan oktober i och med butikens alla julgrejer och papper och pynt och julklappar och julmusik och ja…  Förra veckan var jag ordentligt trött på rött och grönt och på all denna snö som bara hälls ner från himlen och som nu är helt omöjligt att skotta bort för isen ligger under. På musiken, på trängseln, på människorna, på julklapptipsen som aldrig tar slut i tidningarna….Men…dock… granen är i alla fall pyntad och musikhjälpen (årets bästa juletradition) är över, jag är inne på sista galen-veckan innan julledigt och efterlängtat värmelandsbesök. Jag har handlat alla julklappar och ikväll ska jag hugga in på den här:och som den mesige laktosintolerant som jag är får jag nog ångra det senare, men känner att det nu är dags att ta tillbaka den där julkänslan och det börjar med choklad i ask och julkalendern samt en kopp julte (min nya snöa-in-på). Gött.

Kommentera

