God morgon

Ja såhär såg det ut när jag öppnade ytterdörren för en stund sen, bara att stänga igen och på med tjocksockar, vantar, mössa och hugga tag i snöskyffeln för jag ska minsann inte vada fram i halvmeterssnö tills jag kommer ut på vägen och bli kall och blöt innan jag ens kommit till tunnelbanan. Tänkte jag, och gjorde drog skyffeln framför mig, halkade till lite och fortsatte… tills jag kommer fram till grinden. Öppnar den för att ta snön däremellan och ser att det inte är plogat på vägen hursomhelst. Nu är jag inne och lyssnar efter den, plogbilen.  Stockholm visste inte riktigt hur man gjorde sommar därför måste den imponera med en riktigt snöig vinter=)

 

Kommentera

