God morgon

Har nyss halsat en kopp kaffe som ska tvinga mig att vakna efter ynka timmars sömn. Fastnade med ritandet i natt men som tur var såg teckningen ut som jag tyckte att den gjorde när jag gick och la mig som när jag vaknade. Annars kan omdömet om vad som är en bra idé förändras drastiskt under småtimmarna och världens bästa orangea färg kanske inte ser så bra ut i dagsljus ändå. Det jag snöat in på nu är julkorten som skall till tryck. Vill inte att det ska bli kris och panik i slutet av november så började redan förra veckan med några skisser. Det kommer att bli ett paket med sex stycken kort, tre motiv á la två av varje till salu. Återkommer när jag närmar mig…

Hur som helst tänkte jag visa två finfina investeringar så här i slutet av denna vecka…
Den första braiga grejen jag tänkt köpa länge är den här:
En prima lysrörs och höj- och sänkbar lampa. Ynka 60 spänn på myrorna. Ett kap. Tänk att jag väntat så länge…

Den andra investeringen som jag haft ett tag men som jag inte riktigt kommit överens med, är dessa:Finfina Promarkers som tog ett tag att lära känna men är riktigt bra tuschpennor som används lite som akvarell. Vad dessa kostar behöver man ju inte gå in på, men jag räknar dem som fynd i alla fall.

Det var det. Nu blir det till att göra sig klar och mätt för k och jag ska på utflykt och se en matiné!

trevlig söndag

Kommentera

