Monstret gör comeback? del 1

För två år sedan, sommaren 2010 hade jag min kära vän Emlan på besök. Det var supervarma sommardagar och vi satt inne i soffan på kvällen med både fönster och dörr öppen. Plötsligt ser jag någonting på väggen… minns att både jag och Emlan nyss sett någonting i ögonvrån, som ett djur som springer över golvet… Vi tänder lampan och på väggen över köksbordet sitter den största spindeln jag någonsin sett (som inte sitter i en glaslåda då..)

Här är den oredigerade bilden på inkräktaren… Vi pratar 10-15 cm utan att ta i

Hursomhelst, jag har aldrig varit sådär jätterädd för spindlar men inte heller överförtjust men har någon tagit sig in har jag tagit ut den utan större problem INNAN jag flyttade till Öland. Tidigare hade de största jag sett varit såna där höga, tunna långben spindlar  men på Öland var de låga, grova och stora. En natt när jag precis hade lagt mig, känner jag någonting som kryper på halsen och fortsätter ner. Jag rusar upp, tänder lampan och ser en hårig svart tjockbent spindel sitta på täcket…

Eftersom döda inte är min grej letar jag upp ett glas, placerar den över spindeln med ett papper under och ska ta ut den genom altandörren på internathuset.

Efter detta känner jag mig inte så trött längre och väljer att sätta mig framför tvn där två av mina husvänner redan sitter. Plötsligt känner jag något som kryper i håret, får total panik ställer mig upp, rufsar runt i håret, något hamnar innanför kläderna, jag tar av mig dom, står där halvnaken inför två oförstående och skrattande husvänner, och tittar febrilt på kläderna på golvet, känner efter om det finns kvar…. och så ”plopp” -vad är det som ramlar ner på golvet efter en stund? Jo, en Tvestjärt.

Efter denna incident förstod jag att anledningen till att ingen använde den där uteplatsen utan istället gick genom ytterdörren när de skulle röka var för att det kryllade av tvestjärtar och spindlar på den sidan så fort det blev mörkt…

Fortsättning följer…..

Kommentera

