Så blev det semester…

och vi tog bussen till värmelandet och jasminbusken…hälsade på jojjokatten som låg och solade på altanen…och kikade på systers häst som tyckte mina ben luktade gott…det har spelats minigolf och jag kom förstås sist, trots att jag tyckte att jag spelade riktigt bra….En kväll åkte vi på utsiktsjakt, Syster, hennes pojkvän och K klättrade glatt upp i tornet…Själv kom jag till fjärde trappsteget ungefär innan jag kom på att det nog inte var så säkert eller särskilt bra kontrollerat det där tornet…. men det var fin utsikt från marken med…jag hittade en laktosfri hallonglass och kisade mot solen i stadsparken..där ett upplyst moln fanns…Sen blev det midsommar, fotboll, femkamp, jordgubbstårta och myggmedel…En krans gjorde jag förstås, nu har den halvtorkat och hänger ute…

Efter midsommarafton har det mest regnat… efter en tur till ett köpcentrum på midsommardagen har vi mest varit inne och kollat på film och löst ett och annat lagomsvårt korsord….

och roat mig med randiga naglar…

Det var det, än så länge. Imorgon blir det utflykt med kusinerna till Karlstad…Hoppas bara på att det kan sluta regna och bli lite mer sommar…

Kommentera

