Nya veckan

Då var det dags igen.

Helgen bjöd på förkylning, jobb och shopping -trodde jag. Gick runt i ett tiotal affärer, inställd på att hitta något men icke. Till slut hamnade jag på Lindex där jag köpte ett grönt skärp… det kan ju vara bra att ha. Förr kunde jag hitta grejer i varenda butik, jag vet inte vad som har hänt med shoppingnerven, kanske har jag blivit snål, kanske är det så att ljusa klänningar, färgstarka byxkjolar och 60-tals siluetten inte riktigt är min grej.

Hursom efter en liten pizzautflykt igår kom jag hem och var helt slut så då fick det bli soffan och en ganska dålig men lättsam thriller samt lite armbandstillverkning av gamla pärlor och det fick jag mersmak på så det kan hända att jag lägger några slantar på syntetläder och några pärlpåsar istället för kläder faktiskt…Nä nu har jag ätit upp mitt äppelmos med mannagrynsgröt och ska nysa mig iväg till jobbet.

Kommentera

