Förvirrade dagar och försvunnen kamera

Klev upp för en halvtimme sen, vaknade med telefonen i handen och alla alarm avstängda. Solen skiner rakt genom gardinerna och i ögonen och där ligger jag nyvaken, förvirrad och stirrar ut över lägenheten. Vad är klockan? När börjar jag jobba? Vilken dag är det? Vart är kameran? Kliver upp och inser att jag faktiskt hade ställt klockan men vaknat och stängt av alla alarm (FEM st) men börjar inte jobba förrän två för idag är det dagen efter nationaldagen och igår var det onsdag alltså är det torsdag idag. Kameran? Vart är den? Det vet jag inte och hur den kan försvinna på en yta om 30 kvm förstår jag inte. Usch jag hatar förvirrade mornar när man vaknar upp och känner sig helt borta.  Som om man inte riktigt hänger med i sina egna tankar och vaknar liksom inte till heller på minst en timme.

Ja hursomhelst, igår var det nationaldag och detta firades?! med inköp av ett gult nagellack och grundmålning av duk. Lite ritande och lyssnade på p3 dokumentär. Försökte planera mina semesterdagar, när och vart jag ska åka men det känns lite osäkert då stressen över lägenhet hänger över dygnet runt som ett inbyggt paraply.

Får se hur det ser ut i slutet av nästa vecka, kan ju alltid ta en sista minuten men det hade varit skönt att kunna bestämma och boka redan nu. Nu blir det dusch och kaffe för att sparka igång den förvirrade dagen.

Kommentera

