vegomat

Ibland blir jag trött på pasta och ibland får jag ett ryck, ett matlagar-ryck då jag låtsas att jag är kock och blandar allt som finns hemma, liksom hoppas på att smakerna ”gifter sig” med varann. haha. Oftast går det det inte så bra. Smakar inte så bra, men ibland blir fullträff. Som idag.

Hasselnöt- och quornfärsbiffar!

Blanda 1 1/3 dl vatten med drygt 1 dl ströbröd. Låt detta stå och gojsa till sig. Hacka en halv gul lök och några färska basilika blad. Häll detta i ströbrödsblandningen och tillsätt även 75g hackade hasselnötter, en halv tesked currypasta,rejält med salt & peppar, 1 ägg och 300 g tinad quornfärs. Rör till en smet och forma till ganska tunna biffar. Stek hårt i olja. Jag åt mina i pitabröd med sallad och dressing som gjordes på en halv burk creme fraiche, två-tre hackade soltorkade tomater, salt och peppar och en näve hackad färsk basilika!

Mums!

One thought on “vegomat

Kommentera

