Påskhelgen

började bra med två Påskpaket som landade i brevlådan, korsordstidning, trisslotter,  egenmålat påskbrev och så godis förstås:Sen har  det varit både upp och ner, mest har jag haft ont i magen och legat invirad med täcke i soffan och tittat på en massa konstiga program som gått på alla nya kanaler vi fått tillgång till under helgen. Påskaftonsmorgon mådde jag fortfarande bra och fixade frukost. Läste att man kunde koka äggen i blåbär och att dom skulle bli lila….Det blev dom inte. Dom blev gråa.. K kallade dom för stenägg, men ändå, jag försökte ju pimpa upp dom hursomhelst och de blev ju inte vita i alla fall. Jag gömde stenägget i vita kaninen och sjöng ”en sockerbagare” då jag inte kom på någon påsksång… senare under dagen kom jag på att ”Gullefjun” är ju lite påskig så den sjöng jag också några gånger. Under tv-tittandet hade jag bl a det här ägget att knapra på så det var nog inte en så dum helg i alla fall…

Kommentera

