PÅSK!

På jobbet har det redan varit påsk i ett antal veckor och lättpåverkad som jag är har  mina inför-påsken-känslorna (det var likadant vid jul) tagit över. Det är ägg och färg och pyssel i salig blandning och eftersom det inte är påsk än kan jag inte visa allt men här är i alla fall en sak,  jag pysslade med igår: Vad kan det vara?Ett prinsesstårte-påskägg naturligtvis! Hade ett påskägg sen förra året som behövde piffas upp litegrann och just i det här fallet med grön hobbylack, spets, dekorgummibokstäver och en ros i cernitlera som jag limmat fast med mitt favoritverktyg -limpistolen. Ej att förglömma bollfransen som i det här fallet må vara lite väl överdådigt men va fasen det är ju trots allt påsk. Just detta påskägg skall skickas iväg västerut och igår fyllde jag det med allehanda kycklingar och fjädrar, för att sedan packa ner det i en kartong tejp på det och nu står det vid dörren och väntar på att senare idag skickas iväg…

Kommentera

