Helgen

har gått snabbt, som den brukar göra men med sol, byte till vårjacka, cyklande, fika och en hel del pyssel. Våffeldagen firades igår trots uteblivet våffeljärn då grannen kom över med ett fat nygräddade, de togs naturligtvis tacksamt emot och åts med glädje, lemoncurd och grädde.I veckan tänkte jag ägna mig åt lite småprojekt som annars aldrig kommer att bli klara, fixa ansökningen till en distanskurs jag tänker söka till hösten, börja på en ny portfolio med teckningar för barn och fundera över uteplatsprojektet som innebär att försöka fixa till uteplatsen, som jag hoppas kan få en utökning i en träsoffa och parasoll. Det är lite Mallorcabalkong-varning på det sistnämnda men där får funktionen stå före utseendet. Blommor såklart. De måste ju också få vara med, men i år får jag (till min stora besvikelse) nog inse att jag inte har särskilt god hand om dem så att, så dem själv, skippar jag.  Förra året kom dessutom mördarsniglarna och åt på de stackars bladen, först var det bara en sen hundra, så om någon har ett tips på vilka blommor de inte tycker om tar jag tacksamt emot det.

Kommentera

