Vårsol

Igår hade jag en ledig dag och till min förtjusning vaknade jag av att solen sken så jag klev upp tidigt och började fixa med cykeln, lånade verktyg av grannen och efter en provtur runt huset bar det iväg på min första cykeltur i Stockholmet runt Axelsberg, Örnsberg och Aspudden, dock krävs det nog några dagars cykling och uppförsbackar innan konditionen hänger med för i slutet av min cykeltur låg sjalen i  cykelkorgen och jag flåsade och hängde över styret med mjölksyrade ben upp för den sista backen.

Sen tror jag också starkt på att införskaffa en cykelkarta så jag slipper lista ut vägen till jobbet genom att åka vilse. Tidigare har jag alltid tänkt på platser som stationer. Man kliver ner vid stationen Mälarhöjden och kliver upp på en station någon annanstans utan att ha den blekaste aning om hur man har åkt och vad som finns några meter opp.

Hursomhelst, efter cykelturen satt jag på uteplatsen med kaffe och njöt av att just bara kunna sitta där med solen i ögonen och läsa en bok. Där satt jag till solen försvann bakom ett hus och ägnade resten av kvällen åt att pyssla ihop ett kort jag fått beställning om.

Det var den onsdagen. Min första riktiga sittauteivårsolen-dagen.

Kommentera

