Quick knit da bäbis.

Snart är det påsk! (okej kanske inte så snart men ändå) Tänkte att det kunde vara kul att lägga något annat än enbart godis i så jag fick den briljanta idén med att göra handledsvärmare som inte tar allt för stor plats och som är allt för underskattade. Eftersom jag testat att virka dessa men utan särskilt bra resultat.. (tappar bort mig i räkningen så ena varvet kan bli 20 maskor och andra 13….) och tålamodet har sprungit bort just där, införskaffade jag mig en Quick knit, storlek mini för  just handledsvärmare igår samt några fina eco-ull garner jag kikat på länge. Gjorde först ett test med gamla garner men resultatet blev för glest och löst så ikväll ska jag testa dubbel tråd och utan mudd, tror att det blir bättre.eller så är det så att det är dags för riktiga stickor. Vi får se, just idag nöjer jag mig med quick knit da bäbis!

 

 

 

Kommentera

