Och så blev det förmiddag igen…

Usch jag vet inte vad det är med den här veckan men för det mesta känns det som att jag bara vill gå och lägga mig och dra täcket över huvudet. Det är slentrian och det är för långt till vår, det är grått och slaskigt väder, kallt och inte alls sådär mysigt, snöigt som jag har en idé om att det brukade kunna vara, det är januari och alla val ska vägas noga för det är nu ribban sätts inför hela året. (känns det som).

Vännerna är för långt bor, eller är det jag som är det? Näe sista dagarna har det blivit till att tvinga sig upp ur sägen efter att ha stängt av väckarklockan en hel timme var femte som känts som varannan minut, duscha, jobba och sen kommit hem och tänkt att det snart är en till sån här dag. Då är det pysselterapi som gäller så fyra dagar i rad nu har varit stillasittande och radiolyssnande kvällar med glitterlim, papper, pärlor och akvarellpennor.Inatt drömde jag om att gav ett vitt embossingpulver (?!) (som tillsammans med en embossingfön/värmefön smälter pulvret och ger en reliefliknande figur på ex inbjudningskort) !!! till en vän i present som inte alls förstod varför hon just hade fått det vita pulvret som inte gick att använda på vitt papper för att det syntes för dåligt. Jag blev sur och sa att hon kunde använda det på svart papper.

Jag tycker den där drömmen sammanfattar det hela bra. Kanske är det dags att ta en promenad idag, komma ut och få lite av den där luften, det där ljuset alla pratar så varmt om. Kanske gör jag det.

Kommentera

