Luriga Arla

Jag har sedan ett tag tillbaka varit mycket misstänksam i mataffären mot allehanda brödsorter, färdigmat, såser och annat för jag vet att kanske, kanske har de smugit ner en liten mjölkingrediens. så är det ofta också men där det har känts ganska säkert och inte så lurigt och krångligt såhär i början av mitt nya liv som laktosintolerant har varit i mjölkdisken. Laktosfri mjölk, laktosfri yoghurt, laktosfri grädde osv. Det tar ju lite tid att vänja sig, att inte bara slänga ner nått i korgen men förra veckan var jag ändå ganska nöjd över att jag numera börjar känna igen paketen och inte behöver övertydligt-läsa-mig-fram.  Men så en dag när något liksom inte kändes bra, det kändes lite märkligt och lite som om något var fel… Vad hittar jag i kylen bredvid min nyinköpta laktosfria mjölk? Jo en annan mjölk, den som höll på att ta slut och var anledningen till att jag köpte en ny. TAda

Aha! En L å g-laktosmjölk.Det är lur-arla som varit igång. Kan inte snälla, snälla arla bara göra det enkelt för sig och för mig som nybörjare och använda bara orangea förpackningar till laktosfria produkter i mjölkhyllan och kanske lila till låglaktos, kanske blåa till vanlig och vad sägs om kanske grön till mjölkfria? Till Arla vill jag ge en hjälpande hand och meddelar härmed att jag gärna hjälper till med de nya förpackningarnas utseende och färgval.

Kommentera

