födelsedag

Igår fyllde K år så jag smög upp tidigt, gjorde saffransscones och försökte blåsa upp guldballonger. Det sistnämnda blev inte så lyckat då de mer såg ut som vattenballonger i storlek med en konstig form men det är tanken som räknas tänkte jag och sjöng ja må han leva för full hals och tutade i födelsedagstutan. Eftersom ingen av våra familjer (förutom min far) bor här i stockholmet blir det alltid extra spännande på högtidsdagar då ett paket eller ett kort inte bara är ett paket eller ett kort utan även ett skickat paket/kort från långt bort och då blir det hela ännu mer speciellt. Efter morgonens uppvaktning bar det av till jobbet där det var hektiskt och fullt av alla julhandlande människor. Några timmar senare var jag på väg hem igen och undrade vart dagen tagit vägen och jag och K begav oss till restaurangen för att äta middag. Det var en fin dag.

Kommentera

