höst

Jo för nu känns det att det är på riktigt. Trädgårdarna blir allt glesare och det är liksom en slags krispighet i luften. Nu har jag stigit upp alldeles för tidigt igen och längtar tills imorgon då ingen klocka skall ställas. I helgen ska jag förutom den obligatoriska städningen, ägna mig åt teckningsprojeketet, åka till storstora myrorna i Ropsten för inhandling av ev. mycket-bra-att-ha-saker till mitt porslin- och leraprojekt samt hyra en drös med filmer som skall få gå i bakgrunden medan jag pusslar ihop och med, allt det där.  Kanske blir det en promenad också för att kika på det där löven jag hört ska ligga därute och skifta färg för att sedan försvinna.

Kommentera

