julförberedelser 2

ja för jag har ju snöat in litegrann på den där julen..

för övrigt är det lördag och första lördagen i oktober vilket innebär höstmarknad i Värmelandet.  Det brukar innebära höstens första dagar med vantar och mössa men i år är det nog  den varmaste mârten hittills. Mârten innebär kokosbollar, karuseller, sockervadd, indianer, strumpeköp och ej att förglömma KÅLSOPPAN. Jojo så om ni har vägarna förbi och känner en unken doft så är det kålsoppan som puttrar i kastrullerna i varje hem och hus. Jag är lite ledsen för att jag missar detta spektakel ändå, trots att jag varken är särskilt förtjust i varken karuseller eller soppan för det är ändå något visst med denna marknadshelg. Inte bara årets hemvändarhelg utan också själva stämningen och (nu kommer repliken) det är ju en tradition. Det är ju det.  Faktiskt.

Dessutom ska till och med K på tivoli idag fast i Stockholmet medan jag, arbetarnas arbetare, ska jobba och det känns ju lite orättvist, dock har jag övertalat honom om att köpa chokladlotter till mig, mest för att jag gillar att kunna påverka händelser på annan plats då jag inte kan närvara, haha. (win, win)

Kommentera

