Nämen se god morgon

trodde att det var torsdag men det är fredag och klockan är strax över åtta.Vädret ser ut att vara okej så det är fritt fram för dagen.

Som för att ta tantigheterna ett steg längre har jag börjat med ett nytt projekt. (Det känns lite som att öppna dörren till en helt ny värld.) Nämligen att: Virka handledsvärmare! Ett mycket underskattat plagg. Hittills har jag gjort två par och ett halvt. Jag vilar lite med mormorsrutor-projektet och när jag väl började med handledsvärmarna kunde jag inte sluta men nu när jag har börjat med det känns kanske halsduk och mössa som nästa steg fast då blir det stickor som gäller. Å andra sidan kan man ju variera handledsvärmarna så mycket att det nog tar ett tag innan jag tröttnar. För jag funkar lite så, hittar ett projekt som jag kan sitta med dygnet runt i två veckor, sen slutar jag för att börja med något helt annat. Så just nu är det alltså handledsvärmare som gäller.


 

Kommentera

