morrn

jo för idag vaknade jag alldeles av mig mig själv. Först tio över fem, sen halv sex, sen tio över sex och så vidare tills klockan var tio i sju och jag kände att jag lika gärna kunde gå upp och det var ganska mysigt att ta på sig halsduken och ta med en kopp the ut och sitta och vakna till. Idag börjar jag nytt jobb eller det vanliga jobbet fast på ett annat ställe, mitt i smeten och troligtvis var jag rädd att försova mig så att det var därför som jag vaknade hela tiden. Hursomhelst blir det en spännande dag och jag slutar relativt tidigt vilket gör lägenheten glad som ser ut som hej kom och hjälp mig. Jag är ganska duktig på att städa men ännu bättre på att dra fram och stöka till och ner. Men jag tröstar mig med att det ser stökigare ut när man bor på liten yta för här handlar det egentligen inte om att städa undan, utan att flytta grejer från ett ställe till ett annat och  att lägga alla lösa papper i en hög på ett ställe ser förslagsvis lite bättre ut än att ha tre högar slumpvis placerade. Så denna dag skall det alltså arbetas och städas och kanske blir det en och annan mormorsruta och en film också. (Ja, jag lever lite som en tant)

På återseende och ha en fin dag

Kommentera

