förkylningen

jo för nu är den på gång, ont i kroppen, i halsen, i huvudet och snuva. Försöker dölja den bort den nu på morgonen med the och tjocktröja men jag tror inte att den förstår att den inte är välkommen. Hursomhelst, igår var jag ledig och förutom att jag bakade kärleksmums-muffins (Som var de godaste godaste) och åt dessa till familjen Addams så  pysslade jag till ett julkort. (Jo, för det gäller att börja i tid.) Mitt tema i år är djur och änglar, så här kommer en bild på kainängeln:

 Kaninängeln är gjord i tusch och akvarell, pappersblommorna är lite av min nya fixidé som jag bara måste sitta och göra flera flera stycken. Har förresten hittat världens bästa lim för pyssel, nämligen Panokitt lim -Quick glue. Det går att limma allt i från trä till keramik och papperspyssel naturligtvis, torkar snabbt och blir vitt först så att man ser vart man limmar för att sedan bli transparant när det torkar. Det går att köpa på Panduro Hobby. Såklart.

Hoppas ni får en fin dag

Kommentera

