Målningen

är i full gång, hela lilla lägenheten luktar fint av oljefärg. Man kan tycka att jag borde ha börjat för en sisådär 3 månader sedan när man fortfarande kunde låta fönstret och dörren stå öppen men så blev det inte, nu får fläkten agera luftrenare istället. men det är bara att stå ut för, förut blandade och rengjorde jag mina färger och penslar i lacknafta men som tur är har jag hittat grön såpan istället. tallbarr mmm.

Såhär kan min målning se ut i början…och efter några timmar kan en närbild se ut litegrann såhär…

ja hon är lite grå men långt ifrån klar, något som jag börjat med att måla mer med penslar. Förut duttade jag liksom färgen med vanlig kökssvamp eller natursvamp vilket ger en jämn och pastellig yta då färgerna blandas på duken med varandra och flyter ihop men jag gillar att man med penslar lägger färgerna på varandra och kan få ett mer köttigt uttryck. Grunden, det första lagret som är en ganska ljus hudton lägger jag dock fortfarande med svamp för att få samma nyans och yta som man sedan kan mixtra med.

Kommentera

