God förmiddag

Försöker vakna till med en kaffe, det går sådär. Det blev inte mycket sömn i natt, påbörjade ett projekt jag filurat på länge och igår var det alltså dags, har väntat alldeles för länge med att måla. Sist var i januari tror jag, det tar liksom tid att komma över ett nej för arbetsproverna jag lagt ner så mycket tid på. Det tar luften ur allt, och tar bort anledningen till varför jag målar. Det hela blir bara ångestladdat och kravfyllt, inte alls så där fantastiskt som det kan kännas när man gör något för att man vill och det får bli vad det blir för inga förväntningar, kommentarer eller tyckande kommer att skölja över en, när man är klar. Men nu är det dags att hitta tillbaka till det där, att bara göra utan att tänka efter så mycket, utan att behöva betygsätta varje penseldrag med att jag kan nog bättre, är det verkligen en bra idé, är detta originellt, vad vill jag säga med det här, har jag en idé och förmedlar jag den genom detta, säger det här någon annan än mig någonting?

Kommentera

