ledighet

Det var ett tag sen jag uppdaterade, har haft fullt upp med både jobb och ledighet, precis som jag vill ha det, dessutom krånglar internet så ibland får man sitta ute för att det ska funka, likaså nu. Under ledigheten har Bestis och bebis har varit här på besök och jag hittade en finfin loppistavla med fåglar på som nu hänger ovanför soffan, sen blev det svärfamiljsbesök i Sollefteå  där jag och K tillbringade några fina dagar med aborrefångst, skogspromenad, kubb, filmkvälllar och mycket mer och i helgen begav jag mig till fars stuga med lillasyster. Jag har inte varit där på flera år men det var sig likt och det fanns mycket att titta på.

när vi kom fram blev det en rundtur i trädgården för att kika på fina grejer som fanns lite här och därInomhus hittade jag en gammal kakaoburk

och en katt som inte alls var sugen på att fotograferas

Sen var det dags att gå ner till vattnet

försökte mig på att bada dag 2 men jag var för mesig och vattnet för kallt…men  det gjorde inte så mycket, fick ju köra moped dit och det var inte så pjåkigt

nästa dag åkte vi i en bil utan tak till Norrtälje så jag passade på att sola lite mellan molnen

innan vi klev ur och av för att kika runt i stan

När vi kom hem igen blev det blåbärsplockning med syster, skorna är fortfarande blå…

av blåbären blev det muffins med mandelmassa och det var inte fy skam, en fin helg helt enkelt.

Kommentera

