En Lördag

som var ganska varm men molnig och blåsig och med lite regn också tror jag. Har haft två dagars ledighet med utflykt, tyvärr är både internet och kameran liak bångstyriga så det blev varken uppdatering eller fotografering. Min ledighet bestod bl. a. i boule, fransk film á la Mina eftermiddagar med Margueritte (mycket sevärd och grinigt fin) och ett besök hos ”Loppman” i Gamla stan, en loppisaffär med grejer från golv till tak (bokstavligt) på inte allt för många kvadrat men tyvärr skulle han iväg på ärende och var tvungen att slå igen precis när vi kom så det blev bara en snabbtitt i hans något märkliga affär. Dock är man nog tvungen att ta sig tid och ha tid för att finna och titta på alla små grejer och pinaler så jag ser fram emot ett andra, längre besök.

Men idag tog minihelgen slut och jag var uppe tidigt, drack genomskinligt kaffe och åkte iväg till jobbet som gick snabbt och på det stora hela har det varit en ganska lugn lördag som känns som en vardag fast det gör mig inte så mycket, inte så mycket alls faktiskt. Nu blir det bok, Sara Stridsbergs ”Darling River” som jag hoppas och tror är lika bra som hennes magiska och vackra ”Drömfakulteten”. Kanske drömmer jag sen om brinnande vägar, saltvatten och känner doften av socker och munkar i sömnen?

på återseende

Kommentera

