Nu vet jag hur dom gör!

Ni vet sniglarna, (ja snigel inte snäcka!) som man ibland kan se sakta åla sig fram och så tittar man kanske bort ett slag, telefonen kanske ringer och sen när man tittar tillbaka så VIPS har snigeln kommit jättelångt (ja en meter eller så) trots att den är fruktansvärt långsam….  -jag vet hur dom gör nu, jag fick nämligen bevittna detta numera, ”före detta” mysterium igår, tyvärr blev jag så himla uppspelt och var tvungen att ropa på K så att han skulle få se och sen hämta kameran medan jag skrek så jag hann inte riktigt med att fota men här ska ni få se det jag lyckades få med i all min förtjusning…

Här ser vi alltså snigeltaxin. Lillsnigeln får alltså skjuts av storsnigeln som är lite större och lite snabbare och detta bevisar ju även det faktum att de inte kommit jättejättelångt när man tittar dit efter en stund men ändå längre än vad som är möjligt för lillsnigelns fart. Lillsnigeln satt mitt uppe på skalet först men när jag väl lyckades slå på kameran var den precis på väg att kliva av vid hållplatsen och som ni ser står ju lillsnigel 2 och väntar på sin tur.

Mycket fint moment det där, som vi hade. Sniglarna och jag.

 

Kommentera

