Halloween

Snart är det dags. Jag är inte särskilt imponerad av USA men är det någon högtid jag önskade att jag vore en medlem i amerikastereotypfamilj från tv så är det under just Halloween. Jag älskar det. Att det finns de som gör en så stor grej av det. Allt från att göra otäcka papperssiluetter på fönstren, till att lägga godis i små specialdesignade påsar. Även om man kan se en hel del framgång på Halloweenfronten även i Sverige så är det inte all in, på samma sätt. Lagomlandet firar alldeles för lite.

Tacka vet jag om man bodde granne med en av dom i The American Scream, som för övrigt är en kul dokumentär man kan titta på om man som jag, är fascinerad av människor som är insnöade på ett speciellt område, i det här fallet, just halloween….

Det finns ett litet problem dock som jag skulle vara tvungen att utstå… Något som jag v e r k l i g e n inte gillar (är livrädd för) är masker och diverse läskiga ansikts-utklädnader på riktiga människor (vilket förmodligen kanske är den största halloween förknippade grejen-i-och-för-sig). Däremot dekorationer av alla de slag älskar jag, så om alla bara skippar Chuckymasken och karvar lite mönster i pumpor i stället är jag mer än nöjd. Här får ni lite inspiration på halloweensnäll (lagom) nivå.

Bild från

Bild från

Bild från

Bild från

Bild från

Bild från

Bild från

Bild från

Kommentera

